Lotte Arndal-effekten

REKLAME/Gave: Bemærk at jeg ikke har betalt for forløbet, jeg har været i hos Lotte Arndal. 

Som mange af jer har bemærket, har jeg igennem de seneste par måneder smidt en del vægt. Eller det vil sige, jeg har tabt lige omkring 7 kilo, hvilket for mig er en del. Kilo der irriterede mig grænseløst. Kilo som de færreste lagde mærke til, da de var der, udover mig selv, kilo der gjorde en kæmpe forskel for mit humør, mit selvbillede og mit selvværd. Kilo der kunne mærkes og ses, i hvert fald nu når de er væk. Jeg er gået to tøjstørrelser ned og vigtigst af alt, har jeg det virkelig godt.

Jeg har gjort det selv, men med hjælp og rådgivning fra Lotte Arndal.
Jeg startede op hos Lotte med intentioner om at blive stærkere og at stramme op, og med håbet om at smide en håndfuld kilo. Og det gjorde jeg og lidt til.

Til at starte med, da jeg fik “reglerne” fra Lotte omkring kost og motion, hvis jeg skulle komme i nærheden af det jeg gik og håbede på, gik jeg lidt i baglås.

Ingen snacks!

Minimum 10.000 skridt, helst 15.000 skridt HVER dag.

Træning tre-fire dage om ugen.

Kun tre måltider om dagen

OG minimum 2 liter vand.
Jeg har ikke overholdt det hele. Vand-delen var i forvejen en del af min rutine, så det var nemt. Skridtene har jeg også haft helt styr på, og har nogle dage gået op mod 25.000, Maden var en udfordring i starten, men er det slet ikke længere – Det som Lotte nemlig især har banket ind i hovedet på mig, og som nok har vist sig, at være den største øjenåbner (og den store grund til, at jeg ikke før har kunne tabe de sidste graviditetskilo) er for det første sammensætningen af mine portioner. Grøntsager og protein er det vigtigste og det der skal være mest af, og så skal der være så lidt kulhydrat som muligt. Når man først har vænnet sig til den måde at dosere og spise på, er det ingen sag, og det var her, at jeg begyndte at mærke en forskel. Derudover har jeg lært at begrænse mig og mærke efter, og ikke spise kage bare fordi det er der, at nøjes med en enkelt skive franskbrød eller to fremfor tre-fire-fem stykker, at spise en smule chokolade og slik engang imellem og rent faktisk smage på det, fremfor at tømme bland selv biksen lige ned i svælget tæt på dagligt, og i det hele taget mærke ordentligt efter. Er jeg mæt? Har jeg lyst? Er jeg sulten? ….og så videre.
Træningen har jeg ikke været så flittig med som jeg gerne ville, fordi: Mange børn, lidt tid. Men jeg har til gengæld været flittig, når jeg er kommet afsted. Jeg har været hos Lotte én gang om ugen til en times intensiv cirkeltræning, og derudover har jeg forsøgt at få trænet derhjemme, men det er højst blevet til en eller to gange om ugen og på et noget lavere intensivitets-niveau, end når jeg har været hos Lotte.

Det har set i bakspejlet virkelig været nemt, taget i betragtning hvor lidt jeg egentlig har gjort for det, og jeg har slet ikke følt, at jeg er gået glip af noget. Jeg har bare fået indkodet, at intet er forbudt, men at der er begrænsninger – og at det er vigtigt at bevæge sig – Hver dag! At hvis jeg giver den gas med pasta, vin og dessert en dag, så skal jeg måske bare lige skrue op for det grønne og ned for hveden den næste. Det lyder næsten for simpelt til at være rigtigt, og for at være helt ærlig, troede jeg også, at jeg havde ret godt styr på balancen inden, for jeg levede jo sundt, og ja, det gjorde jeg, men jeg spiste også en hel del kulhydrater og kage og slik, meget af det helt uden at have rigtigt lyst og uden egentlig at registrere at jeg spiste det, og jeg bevægede mig ikke nok til at det regnestykke kunne gå op, så selvom jeg ikke tog på, tabte jeg mig heller ikke. Så da der blev skruet ned for mit indtag af søde sager og brød, og op for aktiviteten gik det lynhurtigt med de kilo – og igen, jeg føler virkelig ikke, at jeg er gået glip af noget, ikke da det først kørte, og jeg havde lært at dosere og begrænse.

Derudover havde jeg kæmpe hjælp i mine holdkammerater, som jeg delte alt, hvad jeg spiste med (og de gjorde det samme) i form af billeder i en måneds tid, hver dag. Så det er et andet trick man kan benytte sig af, altså at teame op med en eller flere veninder og sende billeder til hinanden af alt man indtager i en perioder.

Man forholder sig meget mere til det, når man skal dele det, og efter noget tid, lærer man at gå forbi kagebordet uden at smage en af hver bare fordi. Udover at have tabt mig og fået det tusind gange bedre med mig selv, føler jeg, at jeg har fået et meget sundere forhold til mad, og er langt mere opmærksom på, hvad der er godt for mig og hvad jeg har lyst til. Som jeg sagde i min story på Instagram for nogle dage siden, har jeg lært af Lotte, at man sagtens kan spise croissanter med masser af smør og drikke store øl på sin ferie, hvis man bare også husker at få pulsen op. SÅ det gør jeg i de her dage, hvor vi er på ferie. Spiser smørbagte sager og chokolade, drikker øl og vin, og går en masse ture op og ned af bakkerne med klapvogn og oppakning. Balance!

Så, there you have it. Jer der har spurgt, vægttabet er et resultat af det jeg nu kalder for ‘Lotte Arndal-effekten’. Jeg kan i den grad anbefale at tjekke Lotte Arndal og hendes dygtige medarbejdere ud, hvis man har brug for at blive holdt i hånden i starten af sin livsstilsændring (det lyder så damebladsagtigt, men det er jo faktisk lidt det det er) – Tjek dem ud HER.

25 replies
  1. Katrine
    Katrine says:

    Hvor ser du godt ud 😍 Det gjorde du nu også før, skal det lige siges 😉 Det lyder virkelig som et forløb for mig, det bliver bare lidt bøvlet når man bor k Jylland 😉

    Svar
  2. Karoline
    Karoline says:

    Det lyder som et rigtig sundt vægttab! Og som ét, der holder i længden. Det, du skriver om, at intet er forbudt/absolut nødvendigt, men at man skal bruge sine sanser tilsat lidt sund fornuft, er i min optik så vigtigt. Kan selv huske, jeg før i tiden kunne blve irriteret, når nogen havde taget kage med på studiet, fordi så blev jeg “nødt til” at bryde mine “sunde vaner”. Nu vil jeg bare sige pænt nej tak, hvis jeg ikke lige har lyst (og ja, hvis jeg har) – jeg kan jo bare købe en kage fra bageren på vej hjem, hvis trangen pludselig melder sig. Ligesom at man kan stoppe med at spise, når man er mæt – og vente med at tage den ekstra portion, til man rent faktisk er sulten igen.

    Svar
  3. Sine
    Sine says:

    Du har altid set fantastisk ud i mine øjne! Men du ser lykkelig ud nu, det er smukt at se. Lyder som et rigtig godt og holdbart forløb.
    God ferie 😊❤

    Svar
    • Sneglcille
      Sneglcille says:

      Bønner, linser, kikærter, tofu, for eksempel.
      I form af humus, falafel, bønnebøffer,, linsedeller, linsebolognese, marineret og stegt tofu, sojabønne pasta, og så videre 🙂

      Svar
  4. Rikke
    Rikke says:

    Sejt! Og virkelig godt gået med 3 børn i baghånden 🙂 15.000 skridt, det er immervæk meget. Hvordan får du det flettet ind?

    Svar
  5. kate
    kate says:

    Hvor er Du bare super inspirerende 🙂
    Og hvor er det bare mega sejt gået -Du ser SÅ fantastisk ud!
    Spiser selv vegetarisk og vegansk, så Du må meget gerne dele mere af din kost 🙂
    Hvad spiser Du f.eks. til morgenmad?

    Endnu engang tak for din blog – seriøst en af de bedste der er!

    Svar
  6. Marie
    Marie says:

    Du ser super skarp ud!
    Og den der bikini, kan du mon lægge et link til, hvor man kan få fingrene i den?
    Når nu man lige har opdaget, at den der supersmukke én, man havde foræret sig selv, er lidt mere gennemsigtig end godt er, når den bliver våd…pis også!

    Svar
  7. Sofie
    Sofie says:

    Hvordan holder du dig til de kun 3 måltider om dagen? Jeg føler mig sulten hver 2. time selvom det nok er lidt overdrevet; jeg er på ingen måde tyk, men har på en arbejdsdag hvor jeg er i gang, brug for et stykke frugt kl. 10 (efter morgenmad kl. 7/8) og et knækbrød med en skive ost og nogle gullerodsstenger kl. 15 (efter frokost kl. 12) og så aftensmad kl. 18/19 – derefter spiser jeg så heller ikke mere. Jeg har også altid en lille “just in case” stykke frugt i tasken, jeg er en smule bange for at blive sulten og stå uden mad og være nødt til at købe noget sandwich jeg ikke ved hvad der er i, i en kiosk på vejen.

    Svar
    • Karoline
      Karoline says:

      Hej Sofie
      Du får lige mine gode råd, som du måske kan bruge ☺️
      Jeg er selv gået fra 5-6 til 2-3 måltider pr. dag. Og jeg føler mig faktisk meget bedre tilpas.
      Men hvordan gjorde jeg? Jo, jeg sørgede såmænd bare for at øge mængden af mad til hvert måltid og har droppet småspiseriet. Det betyder, at jeg ikke er sulten i timerne mellem de store måltider, da jeg bliver rigtig godt og grundigt mæt. Har ikke den store appetit om morgenen, så jeg spiser først omkring middag og så igen til aften.
      Man skal dog tænke over at spise nok til de to måltider – min frokost kan sagtens bestå af 4 skiver rugbrød, en portion skyr med toppings og en proteinbar 😅

      Svar
  8. Line
    Line says:

    Jeg var ved at skrive en alt for negativ kommentar. Fordi din lille, slanke, smækre krop gør mig selv usikker og ked af det. Men du er lige så lidt for tynd som alverdens andre mennesker er for tykke. Og det lyder som en kanonfornuftig, sund og bæredygtig “kur”, du har været på. Og ved du hvad, du ser hamrende lykkelig ud! Så en masse kærlighed herfra i steder. Egen usikkerhed skal ikke føre til negativitet.

    Svar
  9. Emili
    Emili says:

    Det er så super inspirerende smukke. Jeg vil fluks igang med at prøve at indkorporere nogle af de gode vaner <3

    Har du nogle tips til at få gået alle skridtene? Jeg kan godt mærke at jeg synes det er svært. Hvornår får man lige tid.

    Svar
  10. Amalie
    Amalie says:

    Tak for et vægttabspost som rent faktisk er konkret og virkelig inspirerer! Du ser godt ud og jeg misunder din flade mave her 5 mdr efter fødslen af mit andet barn!!! Jeg synes at det kan være svært at få gået meget når man har børn – hvordan klarer du det? Og så kunne jeg godt tænke mig nogle tips til feks hurtig morgenmad eller frokost som lever op til de kriterier du har stillet op – er på barsel og synes det kan være svært at finde på hurtig frokost som ikke er for kulhydratrigt. Kh Amalie

    Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *