Bagudfølelsen der får det hele til at gå i stå

Fuck. Mand.
Jeg er bagud med det hele. Min mailbakke bugner af ubesvarede mails, jeg har deadlines til op over begge ører, og min to-do liste er både lang og ustruktureret og ikke eksisterende i øvrigt, den flagrer bare rundt inde i mit hoved et sted. Nu er det ikke fordi at jeg som sådan plejer at være det mest strukturerede menneske, men jeg synes dog trods alt jeg er meget godt med det meste af tiden. Weeeell, det er så ikke ligefrem tilfældet i de her dage… Det er en kombination af en uges ferie, virkelig dårlig planlægning, en anelse dovenskab og alt det, der skal ordnes i de nye kontorlokaler, som er en helt fantastisk, men dog samtidig nødvendig overspringshandling, der har forårsaget starten på kaoset, og så er det lidt som om, at jeg ikke helt kan finde ud af, hvor jeg skal begynde for at få gravet mig ud af min bunke. Jeg kommer på en eller anden måde bare endnu mere bagud. Det er lidt ligesom når jeg er for sent på den og i stedet for at gøre mig klar, bare går rundt i cirkler. Virkelig lidt konstruktivt, virkelig irriterende.

Nå, nu ikke mere brok, det er jo trods alt kun min egen skyld. Og lidt Orange is The New Blacks skyld. Men nu må det være nok. Jeg tænker, det starter med en liste, på ægte papir. Og en chokofant. Måske et lille glas vin. Og så når jeg står op i morgen tager jeg listen fra en ende af. Altså efter fællesmorgenmaden i Ottos klasse. Og de tre møder jeg har inden middagstid. Men SÅ skal den liste eddermame krydses af.

FullSizeRender(67)

11 replies
  1. Louise
    Louise says:

    Åhh hvor jeg dog kender det! Jeg gør præcis det samme, når listen bliver for lang så går jeg fuldstændig i stå. Min erfaring siger mig dog at det hjælper med lister og afkrydsning – så det er et godt sted at starte 😉
    Btw. hvor er din bluse/kjole fra, som du har på i dag (set på Snapchat)? – den ser fin ud! 🙂

    Svar
    • Sneglcille
      Sneglcille says:

      Det er så demotiverende! Jeg er glad for at du genkender følelsen.

      Kjolen er fra Stine Goya, dog et par sæsoner gammel 🙂

      Svar
  2. Malene
    Malene says:

    En ordentlig omgang stress og utallige samtaler med min psykolog har lært mig følgende:
    – lav en liste med alle de ting du skal nå
    – lav en liste ud fra denne med de vigtigste ting og angiv tidsforbrug så listen bliver så realistisk så muligt
    – vær ikke tidsoptimist, men vær så realistisk som muligt omkring tidsforbrug.
    – planlæg længere frem end i morgen (gerne en uge eller 14 dage). Jeg har en kalender og en blyant (en iPhone duer også ;)) og skriver mine opgaver ind.. Når der kommer en ny måske mere presserende opgave rykker jeg fra start rundt på de mindre presserende opgaver..

    Håber det giver mening… Det har virket for mig i 7 år nu og giver ro og overblik i mit hovede 🙂

    Synes det er fantastisk at du er blevet fuldtids blogger – elsker dine indlæg 🙂

    Mange hilsner Malene

    Svar
  3. Astrid
    Astrid says:

    Trelloboard. Prøv det. Brug lige 19 minutter på at sætte dig ind i det, og du bliver et bedre menneske i det lange løb.

    Svar
  4. Camilla
    Camilla says:

    Jeg er også på Trello! Har været igennem virkelig mange to-do liste apps, men Trello er den eneste der har virket her!

    Svar
  5. mikala
    mikala says:

    Jeg er totalt fan af mind maps (der findes også en virkelig god app til iPad med mind map). Det fede ved en mindmap er at der ikke er nogen rækkefølge og så kan man tilføje tanker og få et hurtigt overblik – det virker for mig 🙂
    Når jeg er rigtig presset, så laver jeg en mindmap og så fokuserer jeg på “quick-wins” – altså de hurtige opgave. Det er nemlig meget motiverende at lave dem, fordi man så føler at man er effektiv og så går de tungere opgaver lettere.

    Svar
    • Louise
      Louise says:

      Hvad hedder den app?? – det lyder nemlig til at være lige noget for mig (har dog aldrig prøvet det før) 🙂

      Svar
      • Mikala
        Mikala says:

        Hej Louise
        Den hedder Mindjet maps 🙂
        Man skal lige prøve sig frem og være liiidt tålmodig i starten – jeg laver af og til også en mindmap på et almindeligt papir 🙂

        Svar
  6. Camilla / Chatterings.dk
    Camilla / Chatterings.dk says:

    Åh hvor jeg kender den følelse! Den er træls og sjovt nok ikke specielt motiverende for produktiviteten. Jeg er selv en meget glad bruger af Wunderlist. Det er et gratis listeværktøj: lige nu har jeg en liste til mine arbejdsopgaver (man kan tilføje underopgaver, deadlines, kommentarer etc.), en til flytning og en til baby. Det hjælper virkelig mit stressede hoved!

    Hvis det har interesse, har jeg skrevet et indlæg om min lille livsredder: http://chatterings.dk/2016/03/faa-styr-paa-din-hverdag-wunderlist/

    Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *