Træning til den dovne dame

Ikke at jeg vil betegne mig selv som doven. Overhovedet. Men lige præcis når det kommer til træning, er jeg sgu lidt sløv. Jeg kommer ikke ud og løbe, eller op i et træningscenter. Til gengæld har jeg fundet ud af, at gode gamle youtube vrimler med gode (og knap så gode) træningsvideoer. Dem har jeg brugt ihærdigt dagligt i et par måneder, og jeg ser resultater! Godt nok har jeg nu tilmeldt mig noget TRX, for at få strammet gevaldigt op inden brylluppet, men jeg bliver nok ved med at bruge youtube ved siden af.

Der er ikke som sådan noget system i min træning, det er næsten umuligt at planlægge den slags med et spædbarn og en selvstændig mand på matriklen, men tager jeg 15-20 minutter om morgenen, gør jeg næsten altid det samme om aftenen. Når jeg ikke noget om morgenen, tager jeg 40-60 minutter om aftenen. Og derudover har nogle af jer måske set mig trave op og ned af bakkerne i Søndermarken med barnevognen. Næsten dagligt. Det kan også anbefales!

De videoer jeg bruger mest er fra profilerne ‘popsugar fitness’ og ‘Xhit daily’, der er alt muligt at vælge imellem og jeg har prøvet de fleste minimum 1 gang, Men i de sidste par uger har det især været følgende:

40 minute bikini body workout. Denne hader jeg lidt, men den er effektiv. Særligt efterforbrændningen sparker røv. Jeg KOGER altid hele natten efter. Jeg laver denne minimum to gange om ugen.

20 minute full body workout. To-tre gange om ugen bliver det til. Oftest kombineret med mindst en af nedenstående.

Arme
Ben

Åh, og! Musik! Det er vigtigt! Jeg ser nemlig altid videoerne uden lyd, for jeg kan ærlig talt ikke holde ud at høre på damerne i dem. Brug gerne min træningsplayliste, hvis du har lyst. Den findes HER.

Og så, er jeg efterhånden ekspert i at få alt hvad jeg foretager mig til at være træningsagtigt – Når jeg hænger vasketøj op placerer jeg det våde tøj på gulvet så jeg skal bukke mig ned efter hvert stykke tøj, jeg squatter når jeg børster tænder, løber på trappen, eller det gjorde jeg, nu går det lidt mere stille for sig, men jeg tager gerne to trin af gangen. Og så leger jeg kongens efterfølger med Otto når vi er i gården, er du gaaaaal man får pulsen op når man render efter en 6 årig.

Jeg kan se seriøse resultater. Jeg har jo så også skåret gevaldigt ned på alt det sjove, simpelthen for at nulstille hele molevitten og få det godt med mig selv. Med succes.
Som jeg har skrevet tidligere, går jeg ikke så meget op i hvad der står på vægten længere, men mere i hvad jeg ser i spejlet, dog hoppede jeg alligevel på den i går, og jeg har på lige under to måneder smidt 9 kilo. 10 centimeter på hoften, 2 på hvert lår, 2 på armene, 2 i taljen og 1 på læggene. Det er SÅ fed en følelse, og jeg er pisse stolt af mig selv faktisk. Sorry jante, men det er jeg altså.

Her kunne der være et før/efterbillede, det er så moderne med den slags, men jeg fik kolde fødder. Så her er i stedet et billede af den næsten 6 årige på et cykelstativ – som jeg OGSÅ har gået på line på.
 photo Skaeligrmbillede 2015-08-17 kl. 22.31.55_zpsp9mtgaam.png

36 replies
  1. J.
    J. says:

    Pisse sejt gået! Og tak for tip! Jeg er flyttet for er par måneder siden og da der ikke er noget fitness i nærheden og jeg ingen bil har, er jeg begyndt på løb og hjemmetræning med sjippetov og håndvægte. Jeg er dog ikke super kreativ, så jeg skal da helt sikkert teste disse videoer næste gang 😀

    Svar
  2. Solrun
    Solrun says:

    Sådan! totalt sejt. Bryllup er bare den bedste motivation ever. Fedt med centimeterne. Her har jeg ikke målt endnu. Jeg vejer et kilo mindre, men føler, at jeg har en pænere holdning, en fladere mave og mere markerede arme. Det må da betyde noget, når man selv kan se det.

    Svar
    • Sneglcille
      Sneglcille says:

      Præcis! Tallet på vægten betyder ingenting, det er helt klart det man ser i spejlet, og så følelsen af at kunne være i de der bukser, der før bare var stramme på den virkelig nedern måde.

      Svar
  3. Emilie
    Emilie says:

    Hvor er du sej!! Fuck jante, den er alligevel bare anstrengende!

    Hvor er det vildt!! 9 kg?!! På sådan et lille menneske som dig? Wauw..! Kunne være jeg skulle lave de der øvelser i stedet for at løbe :b

    Svar
    • Sneglcille
      Sneglcille says:

      Tak! Ja, det er ret vildt. Men igen, tog 23 kilo på da jeg var gravid. Og det var altså kun 10 af dem, der forsvandt af sig selv. Så der er stadigvæk lidt vej igen.

      Svar
  4. Anne
    Anne says:

    Seeejt! Skal selv til at i gang med at smide graviddragten. Du er mega opturs modig sej, hvis du tør vise før og efter billeder. Sådan nogle er jo mega inspirerende 🙂

    Svar
    • Sneglcille
      Sneglcille says:

      I know. Var virkelig tæt på, men kunne pludselig slet ikke overskue at have fesne undertøjsbilleder i dårlig belysning på nettet.
      Held og lykke med din egen graviditetsdragt 🙂

      Svar
  5. Maria
    Maria says:

    Hvor er det mega sejt! Og motiverende! Jeg tabte mig lynhurtigt efter min graviditet og tog ikke noget på de første 4 måneder trods storforbrug af kage, men efter jeg stoppede med at amme er jeg godt nok blevet straffet! Måske man skulle forsøge sig med dine tips 😉

    //Maria

    Svar
  6. Johanne Emilie
    Johanne Emilie says:

    Det er da toalt sejt mand! Sådan 🙂

    Vil lige tippe dig om een instagram profil jeg er rigtig glad for. Det er en australsk smækker lækker fitness freak, og hun har både en slags profil og en fitness profil Hun er personlig træner og sælger trænings og madprogrammer. Hendes private profil hedder emilyskyefit og fitness profilen hedder emilyskyefitness og på den sidstnævnte ligger hun masser af videoer op med øvelser til hjemmetræning! Altså ergo det du kører 🙂 Og det er altså super inspiration, dem synes jeg du skal prøve at tjekke ud 🙂

    Svar
  7. Astrid
    Astrid says:

    Mega sejt! Bestemt noget at prale af!

    Og tak for inspiration. Er i gang med at skrive PhD afhandling færdig og det kunne være mere hensigtsmæssig overspringshandling m hjemmefitness end at læse blogs. Ahem.

    Svar
      • Astrid
        Astrid says:

        Sig det til mine vejledere…

        Lavede den øverste workout her til morgen (for nedrullede gardiner. Behøver ikke at vise mine anstrengelser og kogrøde hoved til naboerne) og bortset fra at mine arme nu ryster så meget, at det er svært at ramme tasterne, var det for fedt! 🙂

        Svar
        • Sneglcille
          Sneglcille says:

          Jaaa! Jeg mørklægger nærmest også lejligheden hver gang, kæft man ser tumpet ud, både under og efter.

          Svar
  8. Line
    Line says:

    Så flot og dejligt at få konkret tip og link!:) tak og ps jeg glæder mig så meget til at se dig i bryllups outfit

    Svar
  9. Tine
    Tine says:

    Whaaat, sejt!! Har lige været igennem en hardcore eksamen mens jeg er på barsel med 6 måneder gammel baby og har slacket totalt på projekt “slank efter baby”. Men nu er det slut med p-tærter og ekstraportioner og på med løbeskoene, så tak for videotips! Er det noget med at du helt har droppet kulhydrater? Og hvad gør du, når den søde tab melder sig – og det gør den jo..?

    Svar
    • Sneglcille
      Sneglcille says:

      Tak! Du kan også sagtens. Sejt med eksamen og baby, det lyder sindssygt!
      Jeg har skruet gevaldigt ned for kulhydrater, men må gerne en gang imellem. Den anden dag havde vi tømmermænd, så jeg tillod mig selv pizza til aftensmad, men i hverdagene er det totalt no go. Jeg må spise al det mørke chokolade jeg kan, og så drikker jeg en masse juice og smoothies, og spiser nødder. Det holder de værste cravings nede. Og ærlig talt er det ikke så hårdt når man er ovre de første par uger.

      Svar
      • Tine
        Tine says:

        Taktak, det var en killer anatomi-eksamen, så ser muskler og ligamenter og knogledele over alt lige nu..! Så i dag blev det fejret med to burgere til aftensmad. I morgen: the sneglecille-way! Hehe, jeg tog vist lige så meget på som dig (stoppede med at holde øje, da jeg nåede 80 kg, 18 kilo tungere end før), så det er godt at vide, at det kan lade sig gøre at blive lidt smækker igen!

        Svar
  10. Christina
    Christina says:

    prøv fitnessblender også. Det er super godt. Der er maaange programmer. Man ka både søge på tid, kalorieforbrænding, sværhedsgrad og en masse andet. Det ka virkelig anbefales

    Svar
  11. Charlotte
    Charlotte says:

    Sejt, du finder motivation til det derhjemme med en baby 🙂 Hvilke håndvægte bruger du mon og kan du tippe til, hvor du har købt dem?

    Svar
    • Sneglcille
      Sneglcille says:

      Jeg bruger 2 kilos fra Reebok. Min kæreste har købt dem til mig i en sportbutik på Vesterbrogade. Tror den hedder Nippon, butikken.
      Men mon ikke sportmaster og stadium og den slags har dem også ? 🙂 Tror faktisk også at Tiger har håndvægte.

      Svar
  12. Selma
    Selma says:

    Hold kæft du er sej! Virkelig godt gået og super inspirerende at læse om.
    Må jeg spørge om hvad du har skruet op for i stedet for kulhydrater? Er det noget a la LCHF du kører?

    Svar
    • Sneglcille
      Sneglcille says:

      Slet ikke. Jeg har erstattet stort set alle kulhydrater med grøntsager. Snittet spidskål er virkelig godt til bolognese, det samme er gulerødder og squash, finthakket blomkål er god til karryretter, grønne bønner istedet for pomfritter, og så videre. Der er nærmet gået lidt sport i det at finde alternativer 🙂 Men jeg savner nu pasta! Det skal jeg snart kaste mig lidt i grams med. Efter brylluppet 😉

      Svar
  13. Louise
    Louise says:

    Hej. Normalt gider jeg ikke kommentere på folks blogindlæg, jeg følger bare stille med. Men jeg så dig i morges/formiddags ved Storkespringvandet og i forhold til tidligere billeder tættere på før/efter fødsel synes jeg at du ser ud til at være kommet i fin form, og man kan godt se du har tabt dig. Ville bare lige sige godt gået 🙂 (lidt creepy at man kan kende en man følger på en blog men du gik altså med mand og barnevogn, og det lignede dig, det er ikke fordi jeg fulgte efter dig, jeg fik mig bare en cigaret i en pause på arbejdet…..)

    Svar
  14. mette p
    mette p says:

    Måtte lige komme tilbage til dette indlæg og sige shiiiit en god playliste! Jeg satte den første workout på – den på 40 min – og den playliste gjorde det seriøst til en leg. Svært ikke at danse med dog. Men hey – det er vel også træning! TAK siger jeg 🙂

    Svar
  15. Helene
    Helene says:

    Jeg er dybt imponeret over at du får det gjort – thumps up til dig!! Jeg kastede mig straks over de 20 min mens baby sov i barnevognen:-) Kender du dem her: http://www.nordichiit.com? Det er mega hård og effektiv træning der får mig tim at kampsvede på bsre 15 min!
    Keep up the good work!

    Svar
  16. Marie
    Marie says:

    Tusinde tak for inspiration. Jeg har lavet en ny Popsugar work out hver aften i denne uge. Det var lige det skub, jeg havde brug for!

    Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *