Bryllupsrejse?

Vi har snakket meget om, hvad der er muligt og hvad der ikke er, om det skal være nu, eller senere, om det skal være med alle børnene i en lejet villa/bungalow et eller andet eksotisk sted, eller en sviptur kun med baby efter brylluppet, om det skal kombineres med en af Freelancers arbejdsture. Eller om vi simpelthen skal udskyde det til vi kan komme afsted uden nogen børn, eller noget mere eksklusivt med dem (læs: så vi kan nå at spare op). Mulighederne er mange og vi har endnu ikke besluttet os endnu. Jeg tror nu vi hælder mest til at tage afsted hele banden, med lidt luksus i form af noget strand eller en pool lige udenfor døren, voksendrinks om aftenen og smukke omgivelser, men så igen drømmer jeg lidt om Paris, men det ooorker min mand ikke, fordi han synes Parisere lidt er nogle røvhuller, og han kan godt få en anelse klaus’ i storbyer, hvor man ikke kan komme ud til noget hav, så det er jo heller ikke optimalt. Men en ting er helt sikkert – Vi skal afsted, på den ene eller anden (eller tredje eller fjerde) måde.

Har I forslag? Hvad kan man gøre? Skal vi gå aaaall in og leje et hus på en bounty ø, hvor vi alle kan være, eller udskyde til Uma er stor nok til at blive passet, eller noget tredje? Erfaringer, tanker og forslag modtages hjertens gerne. TAK.

photo Skaeligrmbillede 2015-08-22 kl. 21.03.28_zpsrwtdlmpx.png

Barcelona 2014, helt nygravid, helt dårlig, helt træt, helt lykkelig.

25 replies
  1. S
    S says:

Mine forældre havde også min storebror at tage hensyn til dengang, så de valgte at spare op til en lidt mere luksuriøs rejse og tog afsted i forbindelse med deres et års dag – to fluer med et smæk og møg romantisk. 😉 De tog afsted alene, for at genfinde hinanden midt i alle leverpostejsmadderne og dagpleje arrangementer. Men jeg tror, man kan blive glad for begge ting.

2. Follemand
    Follemand says:

Tag afsted nu hele banden og nyd det sammen med jeres to skønne børn – tænker det vil være et minde for livet-som jeres børn har fået lov til at dele.
    Om et par år kan I så tage afsted på voksen honeymoon bare jer to.

3. Julie
    Julie says:

Just do it! Vi holdt 6 ugers barsel på Bali, da vi vores mellemste var kun 5 måneder. Fedeste tur og godt tidspunkt, fordi baby ikke kravler og ikke skal bakse med fast føde. Med vores nyfødte (og 2 store børn) har vi denne gang planlagt ture, hvor vi bor i huse fundet via vrbo i gåafstand fra strand. Men vores storbyferier med en baby i barnevogn i London og Berlin fungerede også godt for os… Giver gerne tips, hvis I kunne tænke jer en tur til Syd Cali 🙂 Det fede med et lejet hus/lejlighed fremfor hotel er, at man har masser af plads og ikke er afhængig af at skulle spise på restaurant.

4. Mettemor
    Mettemor says:

Da jeg blev gift havde vi valgt at “udskyde” rejsen 3 måneder til at besøge min lillesøster i Athen, kombineret med noget alene tid og øhop. Det viste sig at man ikke kan udskyde den lykkebobbel som man kommer i ved sit bryllup. Sådan er det bare. Jeg hælder derfor til at I tager på egotur med det samme. Grundet Uma kan det jo godt blive umuligt … Men så tag hele banden til noget varme og vand. God fornøjelse med det hele 🙂

5. Fru Z
    Fru Z says:

Vi havde hverken børn eller penge da vi blev gift, så det blev biltur/camping/lånehus i Sverige. Og det var måske nok til den rustikke side, men minderne er sjove – og de bliver er ikke blevet kedeligere med årene.

6. Solrun
    Solrun says:

I skal afsted. Jeg drømmer om Paris, men det er nu bedst uden børn. Vi skal derhen som første rejse os to uden børn. Hvad med Koh Phangsn i Thailand. Vi har været der i september. Perfekt vejr, for monsunen er på vestsiden. Det er så lækker en ø. Fly til Bangkok, så Koh samui og båd derfra. Det er så simpelt. Jeg kan anbefale det her sted. PARADIS. Nuff said. http://www.blueoceangarden.com

7. Solrun
    Solrun says:

Ps. Det paradis er ikke engang dyrt. Lækkert og børn kan sagtens komme med. Lavt, rent vand. Koraller lidt længere ude. Vidunderlig mad på stedet. Eller hos naboen. Eller længere op ad gaden. Massage-damer på stedet. Tag evt. nogle dage i Bangkok inden og bo ved Siam Square. Det er ret pænt og rent og ingen ladyboys eller sexturisme. Jeg ELSkER Bangkok, men kun fordi jeg selv kan bestemme, hvad jeg vil se. Og jeg er for sart til fx sexturisme og kakerlakker og er for gammel (33) til khao San road.

8. Anne Sofie
    Anne Sofie says:

Anbefaler også Koh Phangan, Thailand! Book billetter direkte gennem Emirates- noget billigere! Den skønneste rejse vi har haft, og super børnevenligt 🙂 Til den tid, tænker jeg Uma også skal spise mos osv, og så siger I det bare til personalet, og vups- it’s done!!
    Stranden er fantastisk- kig på #haadsalad på insta, and you will see… Massage på stranden for en 50’er og masser af muligheder for newlyweds-hygge på jeres private terrasse/balkon, når ungerne sover!

Do it ❤️

9. Maria Baldus
    Maria Baldus says:

Bryllupsrejsen kan være på alle de måder du beskriver. Jeg blev selv gift for et år siden og vi begik en kæmpe fejl som jeg ville lave om hvis jeg kunne. Mandagen efter bryllup var jeg tilbage på arbejde. Dagene efter bryllup kaldes hvedebrødsdage af en grund og dem bør man respektere. Det er jeg ked af at vi ikke gjorde. Så bryllups rejse eller ej med eller uden børn. Søg for at have noget tid til hinanden efter bryllup for det er stort og særligt. På forhånd tillykke.

10. C & the City
    C & the City says:

I skal afsted nu!!!!
    Om det så bare bliver i telt…

Ikke at jeg har været gift (men jeg har arrangeret bryllup, der så blev aflyst….. ) Nå, ligemeget.
    Jeg tror bare ikke, at den hype, lykke og ekstase man er i lige efter ” I do ” kan udskydes. Altså den umiddelbare følelse af “Hurra. Vi gjorde det sgu. Os to mod resten af verden, for evigt”

Så synes bestemt i skal finde noget nu. Med lækkert hotel, roomservice og halløj.
    Mener det er Spies, der laver rejser sydpå, hvor man er afsted i 3 dage, fx på Mallorca, Amalfi eller i Italien. Eller Stockholm. Eller Århus. Uh – eller et af de fede spahoteller i Tyskland eller Sverige.

I har resten af livet til at blive praktiske sammen, denne her tur skal I sgu ha. Og så ta hele banden med til Thailand eller et andet sted til vinter.

11. Rikke
    Rikke says:

Vi blev gift den 25. juli og vi rejser om to uger til Korfu med vores datter på 6 måneder. Stille og roligt, babyvenligt(ish) og dåsebajere til os om aftenen. Perfeeeeeeekt!

12. Viola
    Viola says:

Familie luksustur med Gulliver Rejser – lækre omgivelser og masser af legekammerater til børnene. Det var den bedste familieferie vi nogensinde har haft, og det var ret crazy både at kunne være romantisk paragtig og hyggelig børnefamilie på samme tur 🙂

13. Christina
    Christina says:

helt klart Thailand. -med unger. Et par dage iBangkok. Feeeed by med mange lækre luksushoteller. Derefter afslapning på en bounty-ø.

14. Mia
    Mia says:

Min kæreste og jeg er lige blevet gift, og har valgt at udskyde vores bryllupsrejse. Vi har en lille datter på 2 måneder, og det er trods alt lidt begrænset hvad man kan med sådan en bette fis på slæb. 😉

Det er sikkert rigtigt, som nogen af de andre skriver, at der er risiko for at lykkerusen fra brylluppet er forsvundet, når vi så endelig kommer afsted.. På den anden side var vi på vandretur i Sverige sidste år, inden bæbs og bryllupstanker, og der var ikke så lidt lykkerus alligevel, skulle jeg mene. Det handler vel om indstillingen til turen, tror jeg. 🙂

Min mor og hendes mand, ventede næsten 3 år efter deres bryllup, inden de tog på bryllupsrejse, og var meget glade for det. For så blev de ligesom sendt tilbage til den der nyforelskelse, og derudover havde de haft tid til at spare op og finde ud af hvad det helt præcis var, de gerne ville med turen. 🙂

15. Leila
    Leila says:

vi ønskede os penge til en bryllupsrejse til vores bryllup og vi fik en fantastisk tur og vi taler stadig meget om den rejse, som noget helt særligt og vi har ellers rejst meget både før og siden. Jeg stemmer for at i tage afsted hele banden og fortsætter festen for brylluppet, med noget strand og nogle drinks og voksen tid om aftenen… Det fortjener i

16. Ida
    Ida says:

Jeg er hverken forlovet, gift eller nogens mor (Sidstnævnte er jeg dog forhåbentligt til april), og har dermed heller ingen erfaring indenfor bryllupsrejser, hverken med eller uden børn!

MEN jeg bakker Solrun og Anne Sofie op – Thailand er et fantastisk sted, og det er et utrolig nemt land at rejse i, også med børn! Hvis børnene er lidt generte skal I bare lære at sige “genert” på thai – De er nemlig enormt børnevenlige og kan dermed godt blive lidt triste, hvis børnene ikke vil dem 🙂

Koh Phangan er et skønt sted, men sørg for at komme der, når der ikke er Full Moon og øen vrimler med festglade unge mennesker! Evt. kan I også lave et øhop og også tage forbi Koh Tao eller Koh Samui? Alle tre øer er helt fantastiske! Jeg har også hørt meget godt om Koh Kut som skulle være det helt perfekte sted, når man bare skal slappe helt af! Jeg skal selv tilbage til Thailand i efteråret (7,9,13 uden kvalme!!) og vi overvejer Koh Kut 🙂

17. Maya
    Maya says:

Jeg stemmer for begge dele!

Tag en rejse med hele banden nu med børnetid om dagen og voksentid om aftenen. Næste år tager i så en tur uden børn. Der er Uma så stor at i ikke får stress over at skulle undvære hende og i har tid til at nyde hinanden så kommer i hjem med fornyet energi til ungerne. Perfekt bryllupsgave til hinanden 🙂

18. J.
    J. says:

Det ene udelukker ikke det andet, så jeg synes helt klart, at I skal tage på familietur nu og så kan I tage på kæreste-tur alene, når Uma er stor nok til at blive passet 🙂

19. Lisa
    Lisa says:

Vi havde en lille en også og mor her magtet højst to netter væk. Så vi tog fredag til søndag på Gilleleje Badehotel. Alt vi havde brug for var en dejlig seng, god service og et lille spa sted. Helt perfekt og rimelig pris. aftensmaden på hotellet var ikke så god, men man kan gå til byen på 10-15 min og spise på en af de gode fiske eller bøf restauranter

20. Charlotte
    Charlotte says:

Jeg kan anbefale Kenya på et fantastisk sted der hedder Almanara. Vi har børn i nogenlunde samme alder og vi er kommet der med vores ældste fra han var 1 år. De er så søde og børnevenlige og det er afslappet luksus på den gode familievenlige måde. Plads til børn og god mad og komfort for de voksne. Er der brug for pasning af børn en aften kan det også lade sig gøre. Det gode ved afrika er at det stadig er lidt uspoleret og mange morgner er man helt alene på smuk strand som er perfekt til leg og sandslotte. Man har sit eget hus med staff og man bestemmer selv døgnrytmen og hvad man vil spise hvornår. Børnen blir puttet og de voksne kan stadig hygge sig ude på terassen. Ingen tidsforskel der ødelægger babys døgnrytme:)

21. Ditte
    Ditte says:

Uanset hvad, så lad være med at tage tilbage på arbejde om mandagen. Gør et eller andet honeymoon-agtigt, også selvom det bare bliver en kort og billig smuttur. Hvis det ikke skal være Paris, kan jeg anbefale Lissabon. Det er en dejlig lille storby og havet er tæt på 🙂

22. Louise
    Louise says:

Hør her – ALTID Paris! Også med kids. Det går fint – er bare lidt anderledes. Det der med at dimse rundt med noget klapvogn i Marais og hænge ud på en legeplads med udsigt til Eiffeltårnet… Det er mega luksus. Så kan det godt være, at man ikke får spist på Le Derrière eller pimpet drinks på La Perle, men til gengæld henter man lune chokocroissanter fra Poilâne kl 7.30.
    Og så noget Bali eller Thailand med strand om et års tid. Men inden da …ALTID Paris.

23. Laura Kjær
    Laura Kjær says:

Nord for Barcalona oppe i bjergene har et britisk ægtepar opkøbt alle de faldefærdige huse i dalen og renoveret dem totalt om! Sidste sommer lejede min familie og jeg et skønt hus, med tre dobbelt soveværelser, en lækker stue, fint køkken og egen pool for rigtig billige penge. Vejen til dalen er lang, men hvis man vil nyde godt vejr, pool liv og alligevel have privatliv er dette totalt optimalt! Den nærmeste by hedder Llardo og er simpelthen så hyggelig!

Jeg synes i skal overveje en sensommertur, hvis vejret tillader det 🙂